Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2011

Ο Αυνανισμός ως τελευταίο στάδιο του Καπιταλισμού.

@ Τελικά είχε δίκιο η άποψη των βικτωριανών παιδονόμων, σύμφωνα με την οποία ο αυνανισμός, (η κοινή «μαλακία» δηλαδή) προκαλεί τύφλωση.

Βέβαια, εκ της κοινωνικής …εμπειρίας αλλά και εκ της …πρακτικής (και πιό συγκεκριμένα της χειροπρακτικής), ο ισχυρισμός αυτός (και όσον αφορά την μαλακία ως άλλο ένα ευτελές και ατελές υποκατάστατο μιάς κυρίαρχης πράξης), τελικά έχει αποδειχθεί τελείως ανυπόστατος  και ευτυχώς δηλαδή, αφού αν κάτι τέτοιο ίσχυε, τώρα και εγώ θα σας έγραφα σε Μπράιγ αλλά και σείς θα με διαβάζατε με τα δάχτυλα.

Δεν συμβαίνει όμως καθόλου το ίδιο στην περίπτωση που θελήσουμε να ανατρέξουμε στην ετυμολογία του όρου «μαλακία». Τότε θα οδηγηθούμε στην αρχική της έννοια που έχει να κάνει με την μαλακότητα των οστών του κρανίου των μωρών, που ως γνωστόν η εγκεφαλική τους λειτουργία σε αυτή τη φάση περιορίζεται αποκλειστικά στην ανάπτυξη ενός μηχανισμού βιολογικής επιβίωσης, αφήνοντας για το απώτερο μέλλον οποιαδήποτε δυνατότητα για συνδυαστική ή κριτική σκέψη. Από κεί και η λέξη μωρός δηλαδή ο α-νόητος, ο έχων εξαιρετικά μειωμένη την δυνατότητα να καταννοεί, (πρώτα να νοεί και μετά να νοείται), δηλαδή αυτός που δεν έχει τον τρόπο να βλέπει, δηλαδή …ο τυφλός !

Η μαλακία λοιπόν ως απολύτως ταυτόσημη με την μωρία έννοια, τελικά ναι …τυφλώνει ! Και μάλιστα αυτού του τύπου η μαλακία, η …ενήλικος δηλαδή, μας οδηγεί σε κάτι πολύ χειρότερο από το να μην μας επιτρέπει να βλέπουμε την πραγματικότητα. Μας αναγκάζει να την στρεβλώνουμε, αφού ως «ώριμοι» είμαστε εκ των πραγμάτων υποχρεωμένοι να σταθούμε απέναντι στα πράγματα δηλαδή πρωτίστως να επεξεργαστούμε δεδομένα για τα οποία ένα μωρό έχει την «ευφυία» να …αδιαφορεί πλήρως.

Δεν καλείται παραδείγματος χάριν ένα μωρό να ερμηνεύσει με κοινωνικούς και πολιτικούς όρους την κατάληψη της Νομικής από διακόσιους απελπισμένους ανθρώπους, («λαθρομετανάστες»), καλείται όμως να το κάνει ένας «ώριμος» πολίτης και όχι φυσικά προκειμένου να αποπειραθεί να διεισδύσει καλύτερα στις αντιφάσεις του καπιταλισμού σημειολογώντας και τις βάρβαρες εκφάνσεις του αλλά για να μπορέσει εκείνος μέσω αυτών να επαναπροσδιοριστεί, σε μια απέλπιδα αλλά και ανιστόρητη προσπάθεια του να «διαχωρίσει» την θέση του, ελπίζοντας βλακωδώς πως έτσι θα εξασφαλίσει για πάρτη του μια απολύτως προσωπική εύνοια του συστήματος προς αυτόν, με την ίδια ακριβώς λογική αλλά και «ηθική» που κάνει τον καλό χριστιανό να διεκδικεί τον προσωπικό του Παράδεισο.

Και γιά ένα τόσο ζωτικής σημασίας παραμύθιασμα, για άλλη μια φορά τα εργαλεία που μου παρέχονται είναι άφθονα :

Αυτοί είναι «παράνομοι» στην χώρα «μου» (?) ενώ εγώ είμαι νόμιμος, αυτοί είναι «λαθρομετανάστες»-εγώ  γηγενής και ιθαγενής, αυτοί είναι «άπλυτοι»-εγώ είμαι καθαρός, αυτοί είναι σκουρόχρωμοι ή και μαύροι εγώ όχι (και σε φχαριστώ θεούλη μου γι’ αυτό). Αυτά τα εργαλεία μούδωκε για να σκέφτομαι η «ελληνική» μου οικογένεια και το άλλο τόσο «ελληνικό» μου σχολειό, αυτά τα εργαλεία μούδωκε η κατά το Σύνταγμα «επίσημη» (!) θρησκεία του Κράτους και το διεφθαρμένο μέχρι το μεδούλι διεφθαρμένο σκυλολόι της, αυτά τα εργαλεία μούδωκαν οι παπατζήδες και πατριδέμποροι πολιτικάντηδες που ποντάρουν τα ρέστα τους πάνω στην τσόχα της αγραμματοσύνης  μου.

Και να η «είδηση» από τον Τύπο : «Διακόσιοι λαθρομετανάστες κατέλαβαν την Νομική Σχολή της Αθήνας διαμαρτυρόμενοι για την απίστευτη εξαθλίωσή τους». Λέει «ψέματα» η είδηση ? Προφανώς (?) όχι. Όπως δεν είναι ψέμα και το ότι «οι γύφτοι κλέβουν»,  ότι «οι Εβραίοι ελέγχουν την παγκόσμια οικονομία και καταδυναστεύουν το σύμπαν», το ότι οι Αμερικάνοι (εκτός από αμερικανάκια) είναι και «φονιάδες των λαών» και το ότι οι Ρωσίδες είναι πουτάνες. Αφελής επίκληση γνωστών στερεοτύπων, που όταν δεν ανοίγουν τους κρουνούς του αίματος, χειραγωγούν κατάλληλα τα (ηλίθια) πλήθη. Και δεν υπάρχει τίποτε πιο επικίνδυνο από ένα ηλίθιο πλήθος και όσο πιο ηλίθιο τόσο και πιο επικίνδυνο. Αλλά ταυτόχρονα, όσο πιο ηλίθιο τόσο και πιο χρήσιμο στους κάθε λογής δυνάστες και άρπαγες αφού η ηλιθιότητα της μάζας είναι το θεμέλιο της αρπαχτής.

Και το ερώτημα τίθεται ως εξής : Οι διακόσιοι εξαθλιωμένοι λαθρομετανάστες που κατέλαβαν την Νομική, το έκαναν επειδή ήταν λαθρομετανάστες ή επειδή ήταν …απλώς εξαθλιωμένοι ? Δηλαδή αν διακόσιοι χρυσοχόοι από τη Ζυρίχη έφταναν σε αντίστοιχα σημεία εξαθλίωσης, τι διαφορετικό αλήθεια θα έκαναν ? (μήπως θα έκαναν και πολύ «χειρότερα» καθ΄ότι δεν θα ήταν καν μαθημένοι σε τέτοιες εσχατιές ?) Πώς αλήθεια θα αντιδρούσαν και διακόσιοι CEO με διδακτορικά στα διάφορα LSE και Harvard αν ξαφνικά διαπίστωναν πως δεν έχουν να φάνε ούτε μισό χάμπουργκερ ? Και τι αλήθεια θα άλλαζε αν αύριο αυτοί οι διακόσιοι δεν ήταν απελπισμένοι  «λαθρομετανάστες» αλλά απελπισμένοι …ντόπιοι που απολύθηκαν πχ. από την Χαλυβουργική ?

Δεν ξέρω καμμιά πείνα που να ξεχωρίζει τα στομάχια με βάση την εθνική ταυτότητα ή την ταξική προέλευση ή την …αγωγή του καθενός μας και επίσης δεν ξεχνώ πως όλοι είμαστε τόσο νομοταγείς και αξιοπρεπείς και κύριοι όσο το επιτρέπει η ασφάλεια που νιώθουμε μέσα στην κοινωνία.


Και ας μη μας ξεγελούν οι «ευπρεπείς» και «αξιοπρεπείς» συμπεριφορές. Η ευπρέπεια και η αξιοπρέπεια είναι καλές όσο δεν μας κοστίζουν τίποτα ή μέχρι να συνειδητοποιήσουμε πως δεν έχουμε ούτε για το γάλα του παιδιού μας. Μόλις τα όρια του καθενός μας (δεν διαφέρουν και πολύ από άνθρωπο σε άνθρωπο) δείχνουν πως παραβιάζονται, τότε πάει περίπατο και η «κοινωνική ευπρέπεια» και η «κοινωνική αξιοπρέπεια» και η κάθε έξωθεν καλή μαρτυρία, και μετατρεπόμαστε σε αγρίμια δικαιώνοντας απόλυτα το σύστημα που με περισσή υστεροβουλία μας δίδαξε πως ζωή και επιβίωση, ξανά και μετά από πέντε χιλιάδες χρόνια, είναι το ίδιο πράγμα, σαν να μην έχει μεσολαβήσει ποτέ καμιά ανθρώπινη κατάκτηση, οποιαδήποτε ουμανιστική αξία.

Ζώα λοιπόν ξανά μας θέλει το σύστημα και πειθόμενοι και μείς τοις …κείνοις  ρήμασι, ζώα θα ξαναγίνουμε κι αγρίμια, και κάθε φορά που το ένστικτο της αυτοσυντήρησης χτυπάει το προσωπικό μας καμπανάκι, δεν θα έχουμε κανένα απολύτως πρόβλημα να φτάσουμε ακόμη και σε αυτό που μέχρι χθές θα έδειχνε τελείως αταίριαστο με την «ηθική» μας ή «την στάση ζωής μας» ή και το ...κοινωνικό μας status. Γιατί ούτε η ηθική, ούτε η ευπρέπεια ούτε και κανένα κοινωνικό status μπορεί να φανεί χρήσιμο γεμίζοντας ένα άδειο στομάχι, πράγμα όμως που το κάνει «θαυμάσια» η κλοπή μιάς τσάντας στο λεωφορείο ή μια εισβολή πεινασμένων στην αποθήκη του κυρίου ΑΒ Βασιλόπουλου, που έχει, όπως εξόχως προκλητικά δηλώνει, «και του πουλιού το γάλα».

Και δεν θα έπρεπε να μας κάνει καμμία εντύπωση αν στις επόμενες κινητοποιήσεις βλέπαμε να συμμετέχουν δυναμικά αστοί και κατά παράδοση «φιλήσυχοι νοικοκυραίοι», δηλαδή κοινωνικές ομάδες υπεράνω κάθε …επαναστατικής υποψίας που ίσως λόγω κάποιας …ταξικής ιδιοσυγκρασίας, όταν δεν έμεναν μέχρι παρεξηγήσεως σιωπηλοί, επέλεγαν αντιδράσεις που άντε το πολύ να κορυφώνονταν σε κάποια εκλογική απιστία (και πάντα πίσω από το «παραβάν»), βαυκαλιζόμενοι πως αποστέλλουν πολιτικά μηνύματα δώθε-κείθε και με το προσωπείο του πολιτικώς ορθού δημοκράτη που «πάνω από όλα σέβεται τον κοινοβουλευτισμό», να προσπαθεί να κρύψει το χλωμό πρόσωπο του φοβισμένου αλλά και ψιλοβολεμένου αήθους σιχαμερού ανθρωπάκου.

Μα καθώς, και κατά τον Βασίλη Ραφαηλίδη «η οικονομική σκέψη πάντα προηγείται της πολιτικής», όλοι είμαστε κομματικώς αλλά και (μικρο)πολιτικώς «νομοταγείς» και πιστοί στις ιδεολογικές αρχές του κόμματος, μέχρι βέβαια όπως προαναφέραμε να αρχίσουν να θίγονται τα προσωπικά μας οικονομικά συμφέροντα ή ακόμη χειρότερα όταν βλέπουμε να κινδυνεύει και αυτή η ίδια η φυσική μας ύπαρξη. Μπορεί δηλαδή να είμαστε ηλίθιοι αλλά δεν είμαστε και μαλάκες. Και ναι μεν «ζήτωσαν το Έθνος και η Πατρίς» αλλά όλα αυτά κι άλλα τόσα, όσο μ’ αφήνετε να ντερλικώσω και γώ κανά κοψίδι από το γενικό τσιμπούσι και όσο πέρδεται η κορούλα μου σε κάποια δημόσια καρέκλα. Μόλις αισθανθούμε όμως πως αυτά τα …ιδανικά μας διακυβεύονται, τότε …γαμώ και το Έθνος, γαμώ και την …Πατρίς ! (Αχ αυτές οι οχιές, αχ αυτά τα γλοιώδη και καλωσυνάτα ρεμάλια, αυτοί οι «φιλήσυχοι και νομοταγείς πολίτες»…)

Μα η πτώση του τείχους του Βερολίνου το 89 δεν σηματοδότησε όπως αφελώς πολλοί κατάλαβαν την κατάρρευση του (ούτως ή άλλως ουδέποτε και πουθενά) υπαρκτού σοσιαλισμού. Στην πραγματικότητα σήμανε την αρχή του τέλους ολόκληρου του καπιταλιστικού συστήματος πάνω στο οποίο απλώς προσδέθηκε και η εγκληματικά διεστραμμένη εκδοχή της μαρξιστικής σκέψης, αποτελώντας στην ουσία την άλλη όψη του ίδιου νομίσματος.

Ο καπιταλισμός όμως, όποια ταμπέλα κι αν κρεμάσει έξω από το χασαπειό του, δεν θα μπορέσει ποτέ να ξεπεράσει αυτό που πραγματικά είναι, δηλαδή η updated version της φεουδαρχίας. Και είναι πολύ μακριά πλέον ο 13ος αιώνας ώστε να εξακολουθούμε να τον αντιμετωπίζουμε ως την μοναδική σωτηρία και να ανεχόμαστε τις αντιφάσεις του.

Όλα δείχνουν πως ο βιολογικός του κύκλος έχει κλείσει και αυτό γίνεται ολοφάνερο αφού δεν εξυπηρετεί πιά ούτε καν την αστική τάξη για της οποίας τα συμφέροντα πρωτίστως «προέκυψε». Ακόμη και σε αυτήν πλέον δείχνει απίστευτα βάρβαρος και φυσικά και δυσλειτουργικός και ο μόνος λόγος για τον οποίο ακόμη «ζεί», έστω και με τη μηχανική υποστήριξη των παγκόσμιων μηχανισμών βίας, (ΟΗΕ, ΝΑΤΟ, Παγκόσμια Τράπεζα, ΔΝΤ), είναι η δική μας ανωριμότητα να δημιουργήσουμε τις συγκυρίες για το «καινούργιο» διάδοχο σύστημα, ένα «καινούργιο» όμως που θα πρέπει να προκύψει ως κάτι το «μοιραίο»* (λογικά αναπόφευκτο) και όχι κάτω από κάποια βίαιη διαδικασία διότι η βία στηρίζεται πάντα στις ήδη υπάρχουσες λογικές και το μόνο που μπορεί να καταφέρει και στην καλύτερη περίπτωση, είναι απλώς ένα ξαναμοίρασμα της τράπουλας, σε καμμία περίπτωση όμως και αλλαγή του ίδιου του παιχνιδιού.

Κάτω από αυτό το πρίσμα, δεν ξέρω αλήθεια πόσο περιεχόμενο μπορεί να έχει ένας όρος όπως «λαθρομετανάστες» ή «πυροσβέστες» ή …«χρυσοχόοι εκ Ζυρίχης» ως προσπάθεια ταυτοποίησης μιάς απελπισμένης εξαθλιωμένης κοινωνικής ομάδας αφού αυτοί οι κάθετοι όροι μπορεί μεν να είναι εντυπωσιακοί για τα μιντιακά «ειδησεογραφικά» σώου, ελάχιστα όμως  συνεισφέρουν προς την βαθύτερη καταννόηση του «πώς φτάσαμε μέχρι εδώ». Και αν τελικά υπάρχει μιά είδηση, αυτή ίσως είναι πως στην πραγματικότητα «δεν φτάσαμε ποτέ μέχρι εδώ», όλα αυτά ως φαινόμενα γεγονότα δεν αποτελούν παρά απολύτως λογικά αποτελέσματα των εσωτερικών αντιφάσεων του συστήματος και μέρος του ίδιου του σώματός του.

Από τα γεννοφάσκια του ο καπιταλισμός τρεφόταν από τις σάρκες των πλέον αδυνάτων και ποτέ του δεν άλλαξε. Εκείνο που ίσως να άλλαξε είναι η κοινωνι(α)κή μας «αισθητική» και, (παρά τα επιφανειακώς φαινόμενα), τα περιθώρια ανοχών ακόμη και των ίδιων των αστών απέναντι στην απροκάλυπτη βαρβαρότητα. Αλλά και οι αναφορές μας πλέον δεν είναι τα (σαφώς) χειρότερα προκάτοχα του καπιταλισμού συστήματα αλλά το καινούργιο όραμα και όχι φυσικά ως κάποια τάχα ηθική ή ουμανιστική επιταγή αλλά ως ιστορική αναγκαιότητα δηλαδή ως «μοιραία»* και «λογικά αναπόφευκτη».

* Η χρήση εδώ της λέξεως «μοιραίο» σε καμμία περίπτωση δεν προσπαθεί να υποβαθμίσει τον καταλυτικό ρόλο της ενσυνείδητης πολιτικής σκέψης ή της όποιας πολιτικής πράξης και να προτρέψει σε οποιαδήποτε παθητική στάση ή παραίτηση, ωστόσο, καμμία από τις προηγούμενες δεν θα μπορούσε να οδηγήσει σε κάποιο βιώσιμο και λειτουργικό αποτέλεσμα, αν δεν εκφράζονταν στον ιστορικά σωστό χρόνο. Γιατί το περιεχόμενο του λόγου ή της πράξης τελικά δεν είναι τίποτε άλλο από την ερμηνεία τους και η ερμηνεία, τουλάχιστον σε επίπεδο κοινωνικής επεξεργασίας και εμπέδωσης είναι αποτέλεσμα ευρύτερων κοινωνικών συγκυριών που εμπεριέχουν ακόμη και την παράμετρο της τυχαιότητας. Κάθε υποτίμηση της σημασίας αυτών των ευρύτερων συγκυριών, δεν οδηγεί μονάχα σε σπατάλη κοινωνικής ενέργειας και σε α-νόητες συγκρούσεις μεταθέτοντας έτσι όλο και πιο μακρυά τον στόχο αλλά είναι δυνατόν να υποβιβάσει τον εκφρασμένο χρηστικό λόγο, τοποθετώντας τον στο ράφι της συμπαθούς και γραφικής ρητορείας.

25 σχόλια:

  1. Έστιν ουν μαλακία μίμησις πράξεως σπουδαίας και τελείας, μέγεθος εχούσης...

    Και για την μεν χειρονακτική μαλακία ξέρουμε - θεωρητικά και εμπειρικά - ότι δεν τυφλώνει.
    Η πολιτική και κοινωνική τοιαύτη όμως και τυφλώνει και κουφαίνει και μεταλλάξεις προκαλεί.
    Γι' αυτό και όχι μόνο δεν κατηγορείται αλλά, αντιθέτως, καλλιεργείται συστηματικά.
    Θα μπορούσαμε να πούμε ότι, για την Ελλάδα τουλάχιστον, αποτελεί το όπιο του λαού.

    Εξαιρετικό Λύκε μου!
    Δεν έχει καμιά σημασία να πιάσω λέξη προς λέξη, παράγραφο προς παράγραφο, να πω που συμφωνώ και που διαφωνώ.
    Ο πυρήνας, η ουσία του κειμένου είναι που μετράει.

    Όχι μόνο γιατί με μια ικανότατη γλώσσα περιγράφει τα αυτονόητα, αλλά γιατί αυτά τα αυτονόητα λες κι έχουνε βγει στην παρανομία, έχουνε καταντήσει σπάνια και δυσεύρετα. Σαν νεράκι στην έρημο μου φάνηκε η ανάρτηση αυτή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CE%AE_%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CE%AE

    http://www.youtube.com/watch?v=YjMxQh8cgOw&feature=related

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @
    "Όλα δείχνουν πως ο βιολογικός του κύκλος έχει κλείσει και αυτό γίνεται ολοφάνερο αφού δεν εξυπηρετεί πιά ούτε καν την αστική τάξη για της οποίας τα συμφέροντα πρωτίστως «προέκυψε»."

    Το θέμα λύκε μου είναι πως αυτό που πρόκειται να ακολουθήσει δεν θα έρθει αναίμακτα. Αν και δεν μου αρέσει η καταστροφολογία, πολύ φοβάμαι ότι έχουμε να δούμε πράγματα που αυτή τη στιγμή δεν τα χωράει ο νους μας.
    Τέλος πάντων, απλά για να σου πω πως θεωρώ εξαιρετικό το κειμενό σου πέρασα.

    υ.γ. Αν είχα την ικανότητά σου στο γραπτό λόγο, τέτοια κείμενα θα τα δημοσιοποιούσα όσο περισσότερο μπορούσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αυτός ο αστερίσκος στο τέλος είναι όλο το ζουμί Παύλο.Το "μοιραίο" ( με την έννοια του λογικά αναπόφευκτου φυσικά) με έχει απαλλάξει πολλές φορές απο το να σπαταλιέμαι κόντρα στην μωρία και κυρίως στην πιο καταστροφική -ενήλικη μαλακία- όπως πολύ σωστά το έθεσες.
    Πάνω που αισιοδοξούσα ότι με την αποκάλυψη τόσων σκανδάλων, με την αναμφίβολη διαπίστωση και απο τον πλέον ηλίθιο ( η μαλάκα ακόμη καλύτερα ) ότι μας κλέβουν το φαί απο το στόμα , έρχονται οι εκλογές, βλέπω τα αποτελέσματα και τότε γραπώνομαι απο το "μοιραίο" και σιχτιρίζω..Δε πάτε στο διάολο όλοι..αργά η γρήγορα θα πεινάσετε και τότε μπορεί να βάλετε το μυαλό σας να σκεφτεί..
    Ετσι κι αλλοιώς αυτό το παραμύθιασμα, αυτή η πλύση εγκεφάλου για μια ζωή προκάτ με κατασκευασμένες και ελεγχόμενες ανάγκες, για να συνεχιστεί χρειάζεται πρωτίστως βολεμένους και χορτασμένους ανθρώπους.
    Αρα -λέω εγώ- μήπως είμαστε σε καλό δρόμο τώρα που απ ότι φαίνεται το καπιταλιστικό μοντέλο πνέει τα λοίσθια και δεν είναι σε θέση πλέον να μας "βολεύει"?
    Αλλά τί θα προκύψει τότε? Η πείνα κάνει τον άνθρωπο λιγώτερο ηλιθιο?
    Προφανώς όχι, το σίγουρο όμως- όπως και εσύ είπες- είναι οτι θα τον οδηγήσει στο να γίνει αγρίμι και τότε πάει περίπατο η "ηθική" του σήμερα και όλο το οικοδόμημα που την δημιούργησε.Οι δε "φιλήσυχοι νυκοκυραίοι" θα ψάχνουν για μετανάστες να τους βάλουν - ως αλλους μαστερ σεφ- στην τηλεόραση να παρουσιάζουν εκπομπές, με συνταγές επιβίωσης σε συνθήκες πείνας ,διωγμών, και απανθρωπιάς. Αυτές κι αν είναι ανατροπές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Συμφωνώ με τα γραφόμενά σου, έχω όμως μια ένσταση ιδεολογικού περιεχομένου:
    ....
    Ο καπιταλισμός όμως, όποια ταμπέλα κι αν κρεμάσει έξω από το χασαπειό του, δεν θα μπορέσει ποτέ να ξεπεράσει αυτό που πραγματικά είναι, δηλαδή η updated version της φεουδαρχίας. Και είναι πολύ μακριά πλέον ο 13ος αιώνας ώστε να εξακολουθούμε να τον αντιμετωπίζουμε ως την μοναδική σωτηρία και να ανεχόμαστε τις αντιφάσεις του.

    Όλα δείχνουν πως ο βιολογικός του κύκλος έχει κλείσει και αυτό γίνεται ολοφάνερο αφού δεν εξυπηρετεί πιά ούτε καν την αστική τάξη για της οποίας τα συμφέροντα πρωτίστως «προέκυψε». Ακόμη και σε αυτήν πλέον δείχνει απίστευτα βάρβαρος και φυσικά και δυσλειτουργικός και ο μόνος λόγος για τον οποίο ακόμη «ζεί», έστω και με τη μηχανική υποστήριξη των παγκόσμιων μηχανισμών βίας, (ΟΗΕ, ΝΑΤΟ, Παγκόσμια Τράπεζα, ΔΝΤ), είναι η δική μας ανωριμότητα να δημιουργήσουμε τις συγκυρίες για το «καινούργιο» διάδοχο σύστημα, ένα «καινούργιο» όμως που θα πρέπει να προκύψει ως κάτι το «μοιραίο»* (λογικά αναπόφευκτο) και όχι κάτω από κάποια βίαιη διαδικασία διότι η βία στηρίζεται πάντα στις ήδη υπάρχουσες λογικές και το μόνο που μπορεί να καταφέρει και στην καλύτερη περίπτωση, είναι απλώς ένα ξαναμοίρασμα της τράπουλας, σε καμμία περίπτωση όμως και αλλαγή του ίδιου του παιχνιδιού.

    .....

    Ξεκινώ με την παραδοχή: Ο καπιταλισμός ανέκαθεν ζούσε και ανέπνεε καταστρέφοντας.

    Στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία αυτό που κάνει ο καπιταλισμός είναι να εξαφανίσει τη «μεσαία τάξη», (που σύμφωνα με τους ορθόδοξους μαρξιστές είναι διαστρωμάτωση και όχι τάξη – τάξεις είναι δυο: η αστική και η εργατική ) γιατί ο λόγος ύπαρξής της εξέλειπε ήδη από το 1989. Η «μεσαία τάξη» από το τέλος του Β’ Π.Π. ως το ’89 ήταν το ανάχωμα απέναντι στο αντίπαλο δέος της άλλης μεριάς του «τείχους», που ας μην ξεχνάμε ενέπνευσε πολλούς με ακόμα περισσότερους να χάνουν τη βολή τους ακόμα και τη ζωή τους υπερασπιζόμενοι το ιδανικό του κομμουνισμού.

    Καλοί και ανθρώπινοι μισθοί, κράτος πρόνοιας, δωρεάν παιδεία, ασφάλιση, στέγαση και καταναλωτικά προϊόντα, από οικονομίες που στο τέλος του πολέμου ήταν διαλυμένες, χρηματοδοτήθηκαν αφειδώς μέσω «σχεδίων Μάρσαλ» έκλεισαν το στόμα ακόμα και όσων έβλεπαν με θετικό μάτι πίσω από το «σιδηρούν παραπέτασμα», αφήνοντας μόνο να περνάνε τα στραβά και άσχημα των καθεστώτων. (αντιφρονούντες, γκούλακ κλπ) και η διαφορές ποιότητας ζωής και ποιότητας καταναλωτικών προϊόντων.

    Το τείχος έπεσε (δημιουργήθηκαν άλλα βέβαια …) και η «μεσαία τάξη» της Δυσης έχασε το έμμεσο στυλοβάτη της.
    Τι χρειάζονται πλέον οι καλοπληρωμένοι εργάτες, μεσαία στελέχη, δάσκαλοι και μαθητάδες? Έχουν πολύ λίπος να κάψουν, βάρα τους λοιπόν αλύπητα.
    (διαβάστε και το «Δόγμα του Σοκ» της Ναόμι Κλάιν για να καταλάβετε)

    Και όσοι θεν’ να σηκώσουν κεφάλι, πέτα τους και ΦΟΒΟ - βλέπε μετανάστες, και λοιποί «άλλοι» με την αμέριστη συγχορδία των ΜΜΕ.

    Ποιος θα σηκώσει κεφάλι, όταν θα ψάχνει για εχθρούς?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=27/01/2011&s=naytilos

    Με αφορμή αυτούς τους δυστυχισμένους, βαλλόμαστε και εμείς.

    Χρειάζονται οι "βάρβαροι".

    Είναι και αυτοί μια κάποια λύσις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ozzy πολύ σωστά επικαλείσαι το "δόγμα του σοκ" πολλα καταλαβαίνει κανείς και κυρίως εξηγεί όσα συμβαίνουν γύρω μας. Οπως επίσης πολύ χρήσιμη είναι και η ανάγνωση στο διαδίκτυο. Διάβασα αυτό
    http://www.iospress.gr/texts_2011/20110125.htm..
    και μου δημιούργησε πολλές αμφιβολίες σχετικά με την όχι βίαιη διαδικασία που θα οδηγήσει στο ξαναμοίρασμα της τράπουλας όπως υποστηρίζει ο Παύλος. Απ ότι φαίνεται τελικά το πεζοδρόμιο το φοβούνται όλοι , εκτός από αυτούς που υποφέρουν και δεν έχουν άλλη διέξοδο. Θα γίνει και αυτό -ελπίζω - για την ώρα υπάρχει η ΑΝΥΠΑΚΟΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πίσω από ότι έγινε στη Νομική,εγώ βλέπω μία προσπάθεια άρσης του πανεπιστημιακού ασύλου. Χρόνια το συζητάνε. Αν υπάρχει κάποιος που οι μεγάλοι τρέμουν αυτοί είναι οι φοιτητές,τα νιάτα. Αν πέσει σπίθα στα πανεπιστήμια θα πάρει φωτιά όλη η Ελλάδα κι αυτό το ξέρουν καλά,το έχουν ξαναζήσει άλλωστε. Με τα νέα μέτρα να πλησιάζουν,με τους γονείς άνεργους και τους παππούδες με μισή σύνταξη,οι οικογένειες δε θα έχουν ούτε για το ενοίκιο του παιδιού που θα μένει σε άλλη πόλη. Πόσο λέτε να αντέξουν οι φοιτητές έτσι? Πόσο θα αντέξουν συνειδητοποιώντας ότι ο αγώνας που έκαναν και κάνουν οι ίδιοι και οι γονείς τους για αυτό το ρημάδι το πτυχίο,πάνε στράφι,αφού η Ελλάδα γέμισε με άνεργους πτυχιούχους? Βέβαια,τα πανεπιστήμια με τη σάρα και τη μάρα να λιμαίνονται το χώρο τους, έχουν γίνει μπουρδέλα. Αλλά μπουρδέλα στα οποία κουμάντο ΔΕΝ κάνουν οι μεγάλοι. Ή τουλάχιστον δεν κάνουν μέχρι να διαφθείρουν στο έπακρο το ΔΣ.
    Η συνέχεια στις οθόνες μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. μα ποση ηλιθιοτητα εμπεριεχει το να κρινεις χωρις να προτεινεις λυσεις?

    ''δεν με νοιαζει αυτο που λες, εγω τι σου λεω..''
    ''εσυ φταις..''
    :-)

    κοινη λογικη. γκρινια, καναπεδικη ιντερνετικη κατηγόρια, μηδεν σκεψεις για λυσεις.
    τιποτα δεν διορθωνεται αν δεν διορθωθουμε πρωτα εμεις οι ιδιοι.
    δηλαδη τιποτα δεν θα διορθωθει. η ιστορια του κοσμου..

    οι ανθρωποι που κρατουν τα ισοζυγια ειναι ανθρωποι με ''εκφραση''. λεκτικη-πρακτικη. αλλα αντε να τους δουμε μεσα στην τυφλα του εγω μας.

    ανοιξη αυτο που το διαβασες? αυτη την πιπιλα απο ποιον απ ολους την εκλεψες? ξερεις οτι την χρησιμοποιουν και πολλοι αλλοι? δεν σιχαινεσαι που την εβαλες στο στομα σου?
    το θεμα ειναι η αρση ή η μη αρση?
    χα. χα. χα.

    σε τελικη γιατι να προβλεπουμε πολιτικες καταστασεις (επαναλαμβανομενες ιστορικα) και οχι να δινουμε ειλικρινη μοιρασια με τους διπλα μας?
    τα κανονισαμε τελεια με τους διπλα μας και παμε για το συνολο?
    μην χεσω..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @ Άνοιξη:

    Ίσως η συζητούμενη από τα παπαγαλάκια της εξουσίας (βλέπε "σύγχρονη ΥΕΝΕΔ" - MEGA) κατάργηση του Πανεπιστημιακού ασύλου να είναι η αρχή μιας θεσμικής "αλλαγής" επί τω χείρω. Θα επακολουθήσει η τροποποίηση του Συντάγματος με ένταξη σε αυτό οικονομικών όρων (βλέπε απαίτηση περί μηδενικού ελλείμματος, κλπ) μετατρέποντάς το, από Συνταγματικό Χάρτη προστασίας του πολίτη από νομικές αυθαιρεσίες της εκάστοτε εξουσίας σε ... operation manual ή καταστατικό εταιρείας.

    Οι σύγχρονοι ντόπιοι επίγονοι του Quisling, ξέρουν καλά. Το καινούργιο firmware τους, δουλεύει μια χαρά.

    Αρκεί εμείς να αποφασίσουμε να τους βγάλουμε απ' τη πρίζα. Όλο το πολύπριζο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Για να βγει το πολύμπριζο κάποιος θα πρέπει να το σκεφτεί. Κάποιος θα πρέπει να επεξεργαστεί την παράνοια που ζούμε και να κρίνει ότι αυτή είναι η μοναδική λύση που υπάρχει,για να προχωρήσει. Αυτό δεν πρόκειται να γίνει όσο είμαστε πασοκ γιατί ο Τσοχατζόπουλος μας βόλεψε στο ικα και άρα ότι λένε και ότι κάνουν οι κυβερνήσεις του είναι σωστό. Το ίδιο φυσικά ισχύει για όλα τα κόμματα,δεν έχουνε και μεγάλες διαφορές....
    Το μόνο που θέλω να πω είναι ότι πρέπει να πάψουμε ως λαός να δεχόμαστε αξιωματικά ως σωστό αυτό που μας πασάρει το κόμμα που υποστηρίζουμε.
    Εγώ από όσα ζω,έχω καταλήξει στο εξής συμπέρασμα: Δε ξέρουμε μαθηματικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μήτσο συγνώμη που άργησα να σου απαντήσω,μόλις τώρα είδα το σχόλιό σου. Αυτό Μήτσο μου,ούτε το είδα,ούτε το διάβασα. Από τον περασμένο Μάη αρνούμε πεισματικά να δω/διαβάσω ειδήσεις και τηλεόραση γενικότερα. Ο λόγος είναι ότι δε γούσταρα η μίρλα και το γλοιώδες υφάκι του Αυτιά και του κάθε Αυτιά να μου χαλάει τη διάθεσή μου. Έτσι κι αλλιώς οι δημοσιογράφοι όπως θέλουν ερμηνεύουν,γράφουν,παρουσιάζουν.
    Μόνη μου το σκέφτηκα. Είναι βλακεία? Είναι όλη η αλήθεια? Είναι η μισή?
    Ίσως.... Ίσως και όχι. Μπορείς να μου αποδείξεις το αντίθετο? Μπορείς να μου αποδείξεις ότι δεν ήταν προβοκάτσια για την άρση του ασύλου? Δε σου λέω να μου παραθέσεις απλώς ένα λινκ,σου λέω να μου αποδείξεις τι γίνεται πέρα και πίσω από αυτά που φτάνουν στα μάτια μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ Μήτσο:
    Κάποιοι προτείνουν, αλλά οι ιδεοληψίες των κρατούντων δεν αφήνουν τις λέξεις και τις προτάσεις να γίνουν έργο:
    http://omadeon.wordpress.com/2010/05/21/kostas-lapavitsas1/
    (ένα παράδειγμα για να ξεφύγουμε από τα προφανή)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ''Κάποιοι προτείνουν, αλλά οι ιδεοληψίες των κρατούντων δεν αφήνουν τις λέξεις και τις προτάσεις να γίνουν έργο''

    εμ αυτο λεω. αν προτεινεις οπως μικης ή ενημερωνεις με ανοικτη σκεψη οπως λυκος, τουλαχιστον ανοιγεις καποιους λιγους-ελαχιστους οριζοντες.
    οταν απλως σημειολογεις, το κερδος τεινει στο απολυτο μηδεν.
    οτι δεν αλλαζει τιποτα ειναι σιγουρο. το να παραδειγματιζομαστε απο γεγονοτα ομως για να γινουμε καλυτεροι στις κοντινες διαπροσωπικες μας σχεσεις, αυτο κατι λεει. πολλα λεει..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κουράστηκα πια!

    Αν μού έδιναν την επιλογή και τη δυνατότητα να πατήσω ένα κόκκινο μαγικό κουμπί και να ξαναγύριζα στην δεκαετία του '70, χωρίς internet και ψηφιακά "μπλιμπλίκια", με α/μ τηλεόραση και τρανζιστοράκι μπαταρίας μέσα στο ζεστό από ανθρώπινες παρουσίες αστικό δυαράκι, με κινηματογραφική λέσχη του Σαββάτου - αφιέρωμα στον Ταρκόφσκι, χωρίς αυτοκίνητο, χωρίς άχρηστες "ακαδημαϊκές" γνώσεις, που εν τέλει και αυτοί που έγιναν κοινωνοί τους κατέστρεψαν την κοινωνία, διαλύοντας την συνοχή της, κλπ ... ευχαρίστως θα το πατούσα κι ας έπαιρνα κι άλλους στο λαιμό μου.

    Ίσως να φταίει η ηλικία, οι εμπειρίες ή και τα αδιέξοδά μου (μας). :-(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. το ιδιο θα ελεγαν και οι μεσηλικες εκεινης της εποχης. να πατουσαν ενα κουμπι και να εξαφανιζοταν οι α/μ τηλεορασεις, τα τραντζιστορ, τα ενσυρματα τηλεφωνα και ζητω η απευθειας επικοινωνια, η προτερη.
    η σωστη-λαθος χρηση καθοριζει νομιζω την ισορροπια μας.
    θετικη ενεργεια? δεκτη..
    αρνητικη? εμεις οι ιδιοι φταιμε που την επιλεγουμε, μεσω του καθε τι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καλέ μου Ozzy, νομίζω πως δεν αναπολείς την καλή εκείνη εποχή των '70, αλλά τη χαμένη σου νιότη.
    Κι εγώ το παθαίνω πολλές φορές, αναπολώντας την δήθεν "παλιά καλή εποχή", αλλά φευ... τα χρόνια περνούν αμείλικτα από πάνω μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Μα καλά, γεράσαμε κιόλας;
    Τι σημασία έχουν τα χρόνια πάνω μας;
    Ο Μίκης είναι γέρος; Σας φαίνεται γιά γέρος;
    Ο Σαμαράκης ήταν γέρος;
    Για ξεκουνηθήτε παρακαλώ και αφήστε τις κλάψες. :))

    Παύλε, όπως τα είπαμε και από κοντά, ο καπιταλισμός είναι το απόσταγμα αιώνων και γιά το λόγο αυτό ξέρει να μεταλλάσσεται, να προσαρμόζεται με απώτερο στόχο την διαρκή του επικυριαρχία.
    Εδώ και σχεδόν δύο αιώνες δεν κάνει τίποτε άλλο από το να προσαρμόζεται σαν τον χαμελαίοντα, ανάλογα με τις κρατούσες κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες.
    Καπιταλισμός "λαικός", "φιλελεύθερος", "νεοφιλελεύθερος", "ιμπεριαλιστικός", "κοινωνικός" και άλλα πολλά.
    Καθώς λοιπόν αυτός συνεχώς εξειδικεύεται και αλλάζει προσωπείο, τη μία γίνεται "ελκυστικός" (Σκανδιναβία) και την άλλη γίνεται αποκρουστικός (ΗΠΑ, Ρωσία κ.ά). Το διεθνοποιημένο πιά κεφάλαιο, προκειμένου να διατηρήσει και να επαυξήσει τις υπερεξουσίες του, δεν έχει κανένα πρόβλημα να αλλάζει προσωπείο. Ο καπιταλισμός είναι κάτι σαν τις κατσαρίδες. Θα είναι οι μόνες που θα επιζήσουν ενός πυρηνικού ολοκαυτώματος...
    Πόσο θα ήθελα να μπορώ να αυτοδιαψευστώ.... όμως... τίποτε δεν με πάει προς τα κει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @ Πειραχτήρι:
    Λες, ε? Μπορεί!
    Πάντως πάντα υπήρχαν τα κριτήρια αξιολόγησης κι εγώ προσπαθώ να βγάλω απ' αυτά τη ηλικία. (μου)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @ Chobe:
    ...Ο Μίκης είναι γέρος; Σας φαίνεται γιά γέρος;
    Ο Σαμαράκης ήταν γέρος;
    Για ξεκουνηθήτε παρακαλώ και αφήστε τις κλάψες. ...


    Mάλλον τάχει μπερδέψει κι αυτός:

    http://tvxs.gr/node/77535

    Δεν είναι δύσκολο να τα μπερδέψει, αν σκεφτεί κανείς τόσα "κύματα" που έχει περάσει και τόσες "κωλοτούμπες" που έχει κάνει κατά καιρούς ...

    Άσε που βλέπω την "Προσωρινή Συμβουλευτική Επιτροπή του Κινήματος" του και ... μού γυρίζουν τ' άντερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αν έχετε χρόνο διαβάστε το παρακάτω:

    http://www.sarajevomag.gr/vivliothiki/block_crisis.html

    Αποτελείται από 3 κομμάτια και πρόκειται για την καλύτερη ανάλυση για την οικονομική κρίση που έχω διαβάσει.
    Δεν νομίζω να κυκλοφορεί καμιά καλύτερη εκεί έξω...

    Προς Κακό Λύκο: Μπορείς να ανοίξεις και νέο θέμα με αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ελλάδα, πράσινη ανάπτυξη και ... πράσινα αλόγα:

    http://tvxs.gr/node/77803

    (από το αρχαίο "Πράσσειν άλογα": πράσσειν = πράττω, άλογο = μη λογικό)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ας ξεκινήσουμε από μια βεβαιότητα ότι δηλαδή «η οικονομική σκέψη πάντα προηγείται της πολιτικής» και μια αλήθεια ότι δηλαδή «διακόσιοι λαθρομετανάστες κατέλαβαν την Νομική Σχολή της Αθήνας διαμαρτυρόμενοι για την απίστευτη εξαθλίωσή τους» και ας αναρωτηθούμε μεγαλοφώνως από μέσα μας : είναι ποτέ αλήθεια μια βεβαιότητα και μια αλήθεια αλήθεια; Υπάρχει περίσσια ευαισθησίας, ευμάρεια ή η πολιτική προηγείται της οικονομίας ή μήπως οικονομία και πολιτική δεν έχουν κοινό τόπο άρα προσδιορισμένα χαρακτηριστικά ή οι κρατούντες δοκιμάζονται ασκούμενοι τηλεπαραθεριστές με κοινωνικότητες; Μήπως υπάρχουν νησίδες ελευθερίας που προστατεύουν τους «μέσα» ή μήπως τους «έξω» από τους μέσα; Προσωπικά επιζητώ την ασφάλεια κοινωνίας κοινά αποδεκτών τόπων και μόνο και αναρωτιέμαι πάντα ( απ’ έξω μου ) χαμηλοφώνως..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. @ stsk:
    ...Προσωπικά επιζητώ την ασφάλεια κοινωνίας κοινά αποδεκτών τόπων και μόνο και αναρωτιέμαι πάντα ( απ’ έξω μου ) χαμηλοφώνως...

    Mα επιτέλους:
    Πόσο πιο λιανά πρέπει να τα κάνει κανείς, για να αφήσετε τις μεμψιμοιρίες και να βγείτε επιτέλους από τα σπίτια σας?
    (και δεν είναι ρητορικό το ερώτημα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. @ozzy) Ωραιο είναι να διαβαζει κανεις μισοκλειστα αλλα καμια φορα βγαζει και λαμψεις στα κενα των λεξεων που θαμπωνουν τις λεξεις και αποσυσχετιζουν πραγματα ή ακομη ακομη βγαζει και αστρακια αλλα σιγουρα όχι φωτα πορειας. Ασε α χαρεις τα ανεξοδα αφοριστικα και προτρεπτικα της ευκολιας πλιζ

    ΑπάντησηΔιαγραφή